Thursday, April 16, 2009

2字辈

say,
我福大命大,
能够活到100岁。


而每个十年,
如:
0-9,
10-19。。。

就属于一本故事的一个chapter的话,

那我人生,
在今天,
踏入了第3章了。


还以为自己会有点伤感,
告别‘一’字头,
踩向‘二’字头。


因为以前一直觉得2开始,
就是老了。

不过感觉还好。
普普通通。

可能是因为那么巧,
在16th april,
是成绩出。


虽然,
成绩是很烂,

不过自己知道自己这次真的很懒,
所以没期待,

很不可思议的,

拿回去这种猫样成绩给妈看时,
她一副‘cheh, 还以为你考到更烂。。’的表情,

所以没有中骂。


phew.....


同样是在今天,
得到住院的表姐已经出院的消息。


仍然必须吃药,
仍然不太能记得东西,
仍然动作慢。


至今为止,
我也还没有搞清楚是什么病。
encephalitis? meningitis?
总之她的病,


是严重到每天经常开车的她,
会忘了回自己家的路。


刚刚下了电梯,
过后就会忘记为何下来。


看到电脑右上角的x button,
会很兴奋的说‘啊!我记得!这个是用来关电脑的’


*****************************************************************************************

小小时后,
亲戚之间,

我们比较年长的四个小瓜
表姐,表哥,我,表妹。
都是参在一起玩的。

虽然下面还有很多小亲戚,

但我们四个人从小到大,
都一起有我们独特的空间,
有自己了解的兴趣,
有自己共同的话题。


慢慢长大,
我来到kl住,

他们仍在槟城,

见面机会少之又少,
但每次回去,
都会有特别的想法和活动一起想做。


就在去年,
本来已经打算一起4个人去香港过圣诞节,
但因为某些原因做不到。


在年头,
本来打算特地为表哥21岁生日回槟城,
我们4个已过18岁的到处去癫,
但因为有考试,
所以作罢。


在踏入20岁,
也本来打算一起为我踏入这里程碑,
顺便为明年在国外过21的我一次过过两个生日,
他们来kl,为我庆祝,
但如今她的病,
也没法让她那么做。



上几个礼拜,
回去看她,
本来听说她记忆力严重衰退。
很多人的名字不能记得,
有些人她甚至不认识了。


但我进到病房的那刻,
她看着我眼睛1分钟,
叫出‘kenneth...’

然后似乎期待着我的答案来说
‘congratulations!! u got the answer right!’



那一天,
是我认识她那么久以来,
第一次握过她的手。



昨天下午,
妈听说她出院,
打她手提电话,
但响了很久没人接,


以为她睡着了,
过后姑姑打回来,


说:
‘现在她的reflex很慢。
等到发现电话声响,
有人打来,
想要去接时,

对方已经关了电话。’



。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。

读我们这科的,
应该多少猜到,

虽然病好,as in virus 被消灭掉,
但脑受到的伤害,

不像其他身体部位会慢慢痊愈,

记忆没了是不是永远没了?
学过的技能是不是要从新学过?
红了的眼睛是不是会变回开着的眉头?


答案,似乎,
不会那么乐观。


20岁生日,
少了她的‘happy birthday!’

老老实实说,

我也不会变成不happy。
我生日还有很多让我很开心的东西。

如:新加坡打来的祝福语,真的很surprise。
还有imu朋友的sms。
australia的小小,
还有其他人的祝福,
(排名不分先后k?)

有这些人在,
我不可能会为单单表姐的事情打击我的情绪。


不过,
如果有她的祝福,
我会更开心就是了。


my bday wishes?
看到上面我的长篇大论,
还不够obvious?


(应该很多人直接skip中间,
跳来最后读leh?)

6 comments:

tongshienic said...

o dear sorry that i forgot ur birthday ...

in fact i dont have all u guys' birthday date cause my handphone as u all know, has changed to E90 and all the records are gone...

So sorry yea...

I am sad over what happened to your cousin...

When i read about this post, i have the sense of sadness towards how bad could it be if someone that you take care of has experienced something like that...

hope that she will be well and happy...

mil0chel said...

English laaaaa@.@

ah ken said...

to ts:
nvm la.
alot of ppl oso only depend on other sources to remember my bday la!

nowadays where got ppl can still remember ppl's bday by mind.
haha.

for my cousin, lets hope tht ur wishes cud reach her. :)


to milochel:

try copy the whole thing put in google translation. maybe tht wud help
hahaha

-fairie- said...

ooi... i remember bday by mind k...
not by other sources...
unless important ppl la...
see i so got heart...

WenYi said...

what happened to ur cousin???
wenyi no understand~~

ah ken said...

@small2
i giving ppl staircase to walk down, u pianpian nid to be such a so showoff.. no eye c.


@wenyi
remember when u were in my car on the way to convo dinner and i talked bout the cousin tht took ssri but somehow developed dementia lik symptoms?


turned out tht she had somekind of viral attack.

brain damaged, memory loss, slow reflex.
imagine alzheimer disease on a 20sth years old girl lo.
she's something lik that now.


the good news is, she is now out of the hospital dee. virus i think gaodim-ed.

the bad news, damage has been done.
u noe brain la, cudnt recover as well as other parts of the body.
maybe can recover la.
c how lo.